Verkozen worden

De beoordeling is een belangrijk kenmerk van e-commerce. Het geeft een idee van de service en de kwaliteit van de producten die de verkoper aanbiedt. Een goede ranking in de zoekresultaten kan u helpen potentiële klanten te bereiken die niet naar uw e-commerce site zouden zijn gekomen als u niet het voorrecht had gehad om op de eerste pagina van Google te staan.

Onderscheid u van andere online bedrijven

Om geselecteerd te worden tussen andere handelaren met dezelfde evaluatiescore zijn er verschillende acties die de voorkeur verdienen :

  • De eerste is om een hogere beoordelingsscore te behalen dan andere handelaren.
  • De tweede is de aandacht trekken van potentiële klanten met andere middelen zoals reclame of communicatie.
  • De derde is het optimaliseren van de natuurlijke verwijzingen van de site.

Een goede rating is niet altijd voldoende om gekozen te worden tussen andere handelaren met dezelfde rating. Werken aan SEO helpt ook om zichtbaar te worden in de zoekmachine.

Het conversiepercentage en de bezoekduur verhogen om meer klanten aan te trekken

Het conversiepercentage is het percentage klanten dat overgaat tot aankoop. Als het conversiepercentage laag is, betekent dit dat de bezoekers niet overgaan tot aankoop. Dit is een zeer belangrijke indicator voor de verkoper, omdat hij weet of zijn site goed presteert of niet. De bezoekduur is de indicator die de tijd meet die elke bezoeker op de site doorbrengt. Als deze bezoekduur laag is, betekent dit dat klanten snel teleurgesteld zijn en de site verlaten. Hoe langer het bezoek, hoe hoger de conversie. Het bouncepercentage is ook een van de belangrijkste statistieken voor een e-commercesite. Het meet het aantal bezoekers dat de site verlaat na een bezoek aan één pagina, zonder een andere te bezoeken. Het is een indicator die de loyaliteit van bezoekers meet. Als het bouncepercentage hoog is, betekent dit dat bezoekers ook snel teleurgesteld zijn en de site te snel verlaten. Dus hoe hoger het bouncepercentage, hoe lager de bezoekduur. Hoe lager het bouncepercentage, hoe hoger het conversiepercentage.

Om de conversieratio te verhogen, moet de verkoper rekening houden met enkele belangrijke punten. Het conversiepercentage is hoger onder de volgende voorwaarden:

  • De pagina’s bevatten foto’s.
  • Het product of de dienst wordt op video gepresenteerd.
  • Het product wordt gepresenteerd in afzonderlijke categorieën.
  • Een vereenvoudigd formulier op de aankooppagina.

Hoe verhoog je het aantal klantbeoordelingen?

Voor een goede online reputatie moet ook worden opgemerkt dat klanten een goede ervaring met de verkoper moeten hebben om een recensie te kunnen achterlaten en een beoordeling te kunnen geven. Hiervoor moet de verkoper rekening houden met alle volgende punten:

  • Bestelling volgen.
  • De juistheid van de productbeschrijving.
  • Levertijd.
  • Het antwoord op de vragen.
  • Advies over levering/retourzending.
  • De beleefdheid van de verkoper.
  • Respect voor leveringstermijnen.
  • De kwaliteit van de dienst of het product.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *